dinsdag 12 januari 2010

Traktatie en how-to sneeuwklokje

Annemijn is zondag alweer 5 jaar geworden en trakteerde maandag op school. Vorig jaar heb ik narcisjes gemaakt voor alle kleutertjes en juffies en dit jaar sneeuwklokjes. Ze zijn niet zo veel werk om te maken dus hieronder staat de how-to!

Als Annemijn (onze jongste) verjaart bekruipt me altijd het gevoel dat de tijd zo snel voorbij gaat. En dat het zo definitief is. Nog maar even dan is ze ook alweer kleuter af. Gelukkig blijft ze nog wel anderhalf jaar in de kleuterklas, nog even heel hard er van genieten! Bij de oudste twee heb ik dat gevoel veel minder...



















Bij de sneeuwklokjes kregen de kinderen een minicakeje met een toefje botercreme en een marsepeinen roosje. Daar heb ik zo'n handig malletje voor. Dotje marsepein erin, klap er op met de deegroller en voilĂ : een roosje ;-)


Sneeuwklokje

Nodig:
knikker
witte en groene wol
groen vilt
groen borduurzijde
klein belletje
groene pijperager
klein belletje
viltnaald
warm water en zeep

Om de knikker heen draai je witte wol. Met warm water en zeep vervilt je het bolletje tot het stevig aanvoelt. Spoel het uit en laat het drogen. Als het droog is knip je een sterretje er in en haal je de knikker eruit. Knip een gaatje waar het steeltje moet komen. Trek de pijpenrager er door heen en maak aan de kant van het klokje een belletje vast.Wind boven het klokje wat groene wol en zet dit vast met een viltnaald. Knip de blaadjes uit en draai ze rondom het steeltje. Zet ze vast met een paar steekjes. Je kan het steeltje nog in een stukje klei duwen, dan kunnen ze mooi staan.

Hieronder nog even de narcisjes, het was alweer twee jaar geleden ontdekte ik!


2 opmerkingen:

  1. Pfhh niet zoveel werk zegt ze dan ;-) Nou ik doe het je niet na hoor, ik ben zo'n saaie moeder met zakjes chips hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig! Ik ben niet van de zakjes chips, knutsel altijd wel wat voor de traktaties, maar niet van dit niveau, chapeau!
    Ik geniet ook van alle stapjes die jongste zet, was daar bij de oudste twee veel minder mee bezig. Ze wordt in mei 10 jaar en ik probeer er zoveel mogelijk bij te zijn. Als hulpmoeder op school (is over 2 jaar voorbij?!), als gezellige bakmoeder, name it.

    Nou, fijne verjaardag en een goed weekend, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen