vrijdag 5 november 2010

West Side Story




Ooit, toen ik 17 was denk ik, zag ik de documentaire over het maken van de West Side Story met Leonard Bernstein. Toen werd ik gegrepen door de muziek, ik kan me het moment nog zo goed herinneren! Die fantastische gezichtsuitdrukkingen van die man, en de enorme liefde voor de muziek en gedrevenheid.

Hier zie je bijvoorbeeld een stukje uit de documentaire, zo mooi!

Mooi dat de musici de barricades opgaan zoals in het filmpje hierboven. Het is geweldig hoe de mensen op het station meegenomen worden in de muziek.

Ooit toen we met Krashna Musica de opera 'Francois Guyon' speelden hebben we daar ook gestaan, op het station, om reclame te maken voor de opera. Gaaf was dat!

Ik weet niet of de overheid altijd alle cultuur moet betalen, dat is tenslotte ook in het verleden niet gebeurd. Toen betaalden koningen en vorsten de musici. Maar het is wel jammer als zulke mooie orkesten verloren gaan... Ik hoop maar dat mensen zo geïnspireerd worden om cultuur te ondersteunen...

1 opmerking: