maandag 12 april 2010

Makkelijke Moestuin

Zo, weer eens tijd om te schrijven. Afgelopen week hebben we hard gewerkt aan onze moestuin, op het dakterras. Het dakterras werd toch eigenlijk nooit gebruikt. Een vriendin van mij heeft al een jaar een Makkelijke Moestuin op haar dakterras en zo ben ik enthousiast geworden om ook te beginnen.
Je kunt veel informatie lezen op de site van Jelle, een tuinierende tiener. Erg leuk om eens een kijkje te nemen!

Nu ben ik altijd beter in beginnen dan in volhouden/discipline, dus ik ben blij dat ook Albert zich verbonden heeft aan mijn project...

De bakken worden gevuld met 1/3 gemalen tuinturf, 1/3 compost en 1/3 vermiculiet. Dat laatste is een mineraal dat het vocht vasthoudt en langzaam afgeeft als de planten het nodig hebben. Wij hebben het duur gekocht in een tuincentrum (welkoop) maar in Zeeuws-Vlaanderen, bij ons vakantiehuisje, ligt het soms gewoon in de berm. Mijn tante verzamelt het al en noemt het gekscherend 'wietgrond'. Waarschijnlijk is het daar ook voor gebruikt en is het na gebruik gewoon gedumpt.

Mijn ouders/tante maken al grapjes over onze moestuin: we mogen de veilingkisten lenen ;-)
Maar we zullen zien waar het eerste de sla boven staat!

Hieronder een paar fotootjes van onze nieuwe tuin!

De kinderen hard aan het werk om de grond te mixen (dag buurvrouw ;-)


Hier alles ingezaaid...



Zou die er echt komen?

1 opmerking: