zondag 18 april 2010

Flylady rules again!


Sinds een week ben ik weer eens begonnen met Flylady (http://www.flylady.com/).
Ons huis was weer langzamerhand veranderd in een puinhoop. Nu hoeft een huis van mij niet super opgeruimd te zijn, maar op zijn minst moet toch alles wel een plek hebben. Bovendien is ons huis nogal verstopt geraakt met spullen die we niet gebruiken. Deels komt dat natuurlijk doordat we de afgelopen vier jaar hard aan ons huisje geklust hebben in alle vakanties en beschikbare weekenden. Dan blijft het thuis een beetje liggen.
Een andere reden is dat ik zelf niet zo goed kan opruimen, en nu met drie extra rommelmakers in huis wreekt zich dat behoorlijk.

Een belangrijke troef van Flylady is het 'declutteren' (zou je dat kunnen vertalen met ontrommelen?). Elke dag ga je 15 minuten lang iets opruimen in een kamer die die week aan de beurt is. Een la met onderbroeken bijvoorbeeld, of een keukenla met rommeltjes, of het medicijnkastje. Wonderlijk wat je kan doen in 15 minuten. Speciaal voor dit doel heb ik tassen aangeschaft bij Ikea. Deze zijn lekker groot en blijven door de plastic baleinen mooi rechtop staan. In iedere tas heb ik een mooi etiket geschoven. Eén voor 'opruimen', één voor weggooien en één voor kringloop of weggeven.

Ik ben er zeer content mee. Dit weekend hadden we onverwacht vrij en hebben we dus lekker troep geruimd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten