vrijdag 19 februari 2010

In Memoriam Doortje 6-10-2007 18-2-2010


Gisteren is helaas onze lieve doortje overleden. Voor een sluierstaart was ze enorm groot geworden en spreken we dus van een groot verlies. Jammer, waarschijnlijk te veel water in één keer vervangen, goudvissen zijn nogal gevoelig...

De kinderen waren erg van streek. Ik geloof dat ze wel een half uur lang gehuild hebben. Sneu he... Na het maken van een mooie tekening voor Doortje, grafje bezoeken en nog meer huilen waren ze er weer een beetje overheen.

De dagen ervoor dreef ze al op haar kop. Het zag er niet uit natuurlijk, zo'n dikke sluierstaart op zijn kop. Ik heb nog doperwten voor haar gekookt, ziekenboeg ingericht, warm water gegeven. Antibiotica en zout water, alle trucs die ik op Google kon vinden, maar helaas. Het mocht niet baten.

Rosa wil geen vis meer. Liever een konijn. Maar ja, ik vind eigenlijk goudvissen al een hele klus naast 3 kids... Wat is dat toch dat kinderen zo graag een huisdier willen? Is een knuffel niet genoeg?

Na de vakantie gaan we gewoon Doortje 2 kopen. Eentje die er precies op lijkt. Maar ja, ze zal toch stukken kleiner zijn ben ik bang!

4 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd, het blijft verdrietig voor kinderen ook al is het een vis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kinderen en huisdieren? We hebben hier ook nog een minihond, een dwergkonijn, 2 caafjes en 3 hamsters. En ik vind dat veel hoor. Gelukkig zorgt oudste er voornamelijk voor. Oja en nog 2 kippen ook.
    Hier is vooral oudste altijd heel erg verdrietig als er een huisdier sterft. Ze heeft daar dan ook een band mee. Zelf heb ik enkel wat met de minihond eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe zielig het voor de kinderen ook is, het is wel een laagdrempelige manier om met de dood kennis te maken lijkt me....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, leuke blog. Ik ben hier gekomen via je interview op het Moederfront. Je viel me op omdat je IO hebt gestudeerd, heb ik ook een half jaartje gedaan (en toen snel overgestapt naar Informatica, werd gek van de practica!). Daarna je verhaal gelezen en hier je log en als je het goed vindt kom ik wat vaker langs, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen