vrijdag 27 november 2009

Advent


Hier in huize Vlug gaat het al rap richting kerst. Al heeft de goedheiligman natuurlijk nog wel even de aandacht! Gisteren heb ik de kerstattenties afgeleverd voor de kinderen van onze kerk.
Ze krijgen een heel leuk kerststalletje om zelf te beschilderen. Ik vond die op http://www.marjokadogids.nl/

Ook op school doen ze veel aan advent. Op de Vrije school wordt iedere maandag in Advent de week gezamenlijk in de aula begonnen. In de klassen lopen de kinderen dan het 'adventstuintje', een spiraal van dennentakken die op de grond gelegd worden met kaarsjes er tussen in. Zo lopen de kinderen naar het licht toe. Mooi in deze tijd. Ook hangen in school dan de adventskransen. Een wiel met daaromheen sparretakken en vier kaarsen er in. Iedere week gaat er één kaars meer aan.

Vandaag was het op school adventsmarkt. De hele school helpt dan mee om daar iets moois van te maken.
Veel ouders leveren iets zelfgebakken lekkers in wat verkocht wordt. Ook staan er allemaal leuke kraampjes met stenen, houtwerk, mooie doosjes en lekkere zeepjes. Alle klassen zingen op de adventsmarkt, ik kon dus ook genieten van Hendrik en Rosa en hun klas. Ze zingen kerst of Sinterklaasliedjes, soms zelfs tweestemmig of met begeleiding van klasgenootjes op hun instrument. Ik kan daar zo van genieten, al die enthousiast zingende kindertjes! Meester Jeroen, de muziekdocent op school, weet ze allemaal geweldig te motiveren.
Zelf mocht ik ook zingen met Martin, heerlijk om zo even alle kerstliederen te galmen. Martin begeleidt heerlijk en het is dan ook ieder jaar weer een feestje!
Op de markt zag ik dit prachtige lichtje staan. Die heb ik meegenomen naar huis en die staat nu mooi te branden op tafel. Jammer dat jullie het kaarsje niet zien bewegen, dan is het nog mooier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten