zaterdag 24 oktober 2009

Egeltjes

Alweer een paar weken is Rosa 8 jaar geworden, super om te zien hoe ze zo groot wordt!
Op school heeft ze getrakteerd op kastanjes van chocolade en marsepein. Daarbij kreeg iedereen een egeltje. Ik vind het altijd een uitdaging om zoiets te maken met zo min mogelijk werk. Ik denk dat dit egeltje ongeveer 15 steekjes werk was, ik kon er één maken in 7 minuten. Al met al natuurlijk ook een heel werk!


Zijn ze niet schattig?

Annemijn (en anderen ook trouwens!) dachten dat de kastanje in de marsepein echt was!
Het zijn chocolade haverballen, erg lekker en je kan natuurlijk vertellen dat ze erg gezond zijn ;-)

Op school worden deze heerlijke chocoladeballen vaak gemaakt voor bij de koffie!

Ingrediënten (12 ballen)

125 gram havervlokken
50 gram suiker
3 el cacao
0,5 el vanillesuiker
75 gram boter
3 el espressokoffie (voor de kinderen heb ik gewoon water genomen)
40 gram witte chocolade of kokos om ze in te rollen

Bereiding
Mix de havervlokken, suikers, cacao en boter in een kom tot een egaal mengsel. Voeg daarna de espresso (of water) toe en meng het tot het een deeg is. Rol van dit deeg de chocolade ballen en haal ze tenslotte door wat geraspte geraspte kokos of in mijn geval dus chocolade. Koel ze minstens een uur in de koelkast.

Leuk dat we een week eerder al een egeltje in de tuin vonden! Waarschijnlijk ligt hij nu lekker te slapen in onze schuur...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten